10 november 2021

11 november ... voor alle oorlogsdoden

 11 november : wapenstilstand in 1918, einde van Wereldoorlog I 
en nu wereldwijd herdenking van de slachtoffers van die Groote Oorlog.
Vaak werden Britse soldaten begraven op en rond het slagveld met begeleiding van een klassiek Engels afscheidslied en -gebed.
Hier te horen door een eminent koor, The King's Singers.
Deze bede mogen we vandaag laten klinken voor alle slachtoffers van oorlogsgeweld waar ook ter wereld. Dat deze doden niet eenzaam en verlaten hun grote overtocht zouden maken...


Een Nederlandse vertaling van de tekst vind je hieronder zoals ik die vond bij www.liederen.org

Blijf mij nabij


(m. W.H. Monk, bew. Cor van der Peet; t. P. Stroux — www.liederen.org)

Blijf mij nabij, wanneer het avond is,
wanneer het licht vergaat in duisternis.
Wanneer geen mens mijn hulpeloosheid ziet,
bid ik tot U, o Heer, verlaat mij niet.

Reik mij uw hand en spreek uw reddend woord,
wijs mij de weg en leid mij veilig voort.
Blijf mij nabij in vreugde en verdriet.
Ik heb U lief, o Heer, verlaat mij niet.

Wanneer uw licht mij voorgaat in de nacht,
wanneer ik hoor dat U mij thuis verwacht,
dan weet ik, Heer, dat U mijn zwakheid ziet,
dan zeg ik dank, want U verlaat mij niet.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten