7 juni 2020

Psalmen voor vandaag : i can't breathe

Terwijl de kerk vandaag Drievuldigheidszondag viert, komen in verschillende steden wereldwijd mensen vol verontwaardiging op straat naar aanleiding van de moord op de zwarte man George Floyd. 
Hoe de psalmen aan actualiteit niets inboeten, heb ik al meerdere keren benadrukt, en ook nu weer. In psalm 13 lezen we onder anderen dit vers: 
Tot wanneer verbergt ge voor mij uw aanschijn?
Tot wanneer draag ik plannen 
moederziel alleen,
verdriet in mijn hart overdag?
tot wanneer verheft zich over mij mijn vijand?
(vertaling Naardense Bijbel ps. 13, 2-3)
(©rtlnieuws.nl)
Hoe het verhaal van Jezus verbonden is met het verhaal van George Floyd en vele miljoenen zwarte Amerikanen werd mij duidelijker dan ooit via Mario Powell.

Graag deel ik de aangrijpende getuigenis van deze zwarte Amerikaanse jezuïet die woont en werk in Brooklyn (New York) en die elk van ons wil aanspreken.
Zie deze link : 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten